Gastheerschap & Facility Care
Hoi!
Mijn naam is Alec van Breda, ik stel me even voor: eind Juli 2021 kwam ik aanwaaien op de Vlierhof. Ik zocht toen een fijne plek om een paar weken te overbruggen als vrijwilliger. Het beviel me zo goed dat ik al gauw besloot om
in ieder geval de hele winter te blijven. De Vlierhof had op dat moment ook behoefte aan nieuwe instroom dus de wens kwam van beide kanten, wat een kans! Inmiddels voel ik dat ik hier echt woon en staat mijn voornemen vast om langere
tijd te blijven. Wat ging daaraan vooraf?
De laatste 20 jaar woonde ik in De Bilt. Dat was een prachtige tijd; een fijn huisje, fijne buren, een dochter en twee zonen, heerlijk bos en de grote stad vlakbij. Mijn kinderen gingen naar de vrije school die voor hen en ook voor
mij voor veel inspiratie en verbondenheid heeft gezorgd. Ik werkte op de Zonnehuizen, een antroposofische zorginstelling in Zeist. Ik begeleide voornamelijk jongvolwassenen met vormen van autisme, tof werk. Verder heb ik heel wat
theater gemaakt, vooral bewegingstheater, en heel veel blotevoeten gedanst, later vooral extatic. En al die tijd is er in mij ook een stem geweest die me een andere kant op wilde sturen. Naar het zuiden, naar een warmer klimaat,
liefst dicht bij zee, dichter bij de natuur, in een community of misschien zelf iets opzetten. Begin 2021 hakte ik de knoop door en zette mijn huis te koop. Mn kinderen waren inmiddels uitgevlogen, alle lichten stonden op groen om
de grote stap te maken. Ik kocht een camper en ging op reis en vond na een hele omzwerving door Frankrijk en Spanje de Vlierhof. Het zuiden is het dus nu niet geworden, eigenlijk ook heel fijn want vanaf de Vlierhof kan ik de band
met mn kinderen beter onderhouden. En vrienden en familie zijn ook niet zo ver weg. Het is perfect!
Perfect maar niet alleen maar makkelijk, op de Vlierhof zijn er veel uitdagingen. Op persoonlijk vlak; het leven in een community kan heel intens zijn. We komen elkaar letterlijk en figuurlijk tegen en zo ontstaat een diepe band.
En op praktisch gebied staan we voor een prachtige uitdaging om de Vlierhof te laten bloeien. En dat gaat zeker lukken! Het voelt als een geschenk om dit te mogen meemaken. Daarvoor ben ik het universum dankbaar,
AHO