Facility care / Maintenance
Hallo lieve mensen mijn naam is Ruben.
Sinds mei 2022 woon ik op de vlierhof en mijn rol hier is “Facility care / Maintenance”. Een rol waar ik me erg in thuis voel. Ik vind het erg leuk om te creëren en oplossingen te vinden voor de vele uitdagingen die we hier hebben.
Het liefst gebruik ik hiervoor materialen die we hier al aanwezig hebben of een zo duurzaam mogelijk nieuw alternatief. Het gaat om best een uitdagende rol, want er is veel te doen en niet alles is professioneel aangelegd. De werkzaamheden
lopen uiteen van het repareren wat er stuk gaat, klussen voor de CV, elektra, onderhoud, sanitair, schilderen enz. Daarnaast breng ik veel tijd buiten door en vind ik het heerlijk om met de verzorging van de bomen en planten op het
terrein bezig te zijn.
Mijn leven voor “de Vlierhof”: Ik ben opgegroeid in een klein dorp in Noord Holland waar ik veel in de natuur te vinden was en de andere momenten was ik altijd met mijn handen bezig. Als 17 jarige jongen ging ik in dienst bij Defensie,
Militaire politie. Daarna ben ik bij een groot oliebedrijf gaan werken en heb ik gelijktijdig een eigen bedrijf opgezet in medicinale cannabis producten. Daarnaast heb ik altijd projecten voor mezelf gehad. Ik heb meerdere huizen
verbouwd/aangebouwd, tuinen aangelegd, natuurlijke vijvers gemaakt, festivals georganiseerd en de bouw hiervan aangestuurd. Daarnaast heb ik altijd een grote liefde gehad voor Bonsai en andere bijzondere planten.
Na het starten van mijn spirituele zoektocht kwam ik een paar jaar geleden tot de ontdekking dat steeds meer geld en spullen me niet het geluk brachten waar ik, naïef misschien, op gehoopt had dus ik besloot het helemaal anders te
gaan doen. Ik verkocht mijn bedrijf, mijn huis en kocht een Mercedes 814DA 4X4 en bouwde deze om tot een kleine woning op wielen. Deze keuzes zorgde ervoor dat ik financieel onafhankelijk kon zijn. Hierna ontmoette ik Karlijn en
samen trokken we de wereld in. We wisten inmiddels wat we graag zouden willen, een leven dichter bij de natuur in verbinding met gelijkgestemde en samen wonen en werken maar we wisten nog niet waar we dat wilden. We hebben verschillende
communities in Europa bezocht. Elke weer een beetje anders maar allen wel heel fijn om te ervaren.
Deze reis leidde ons uiteindelijk naar “de Vlierhof” en ik ontmoet je hier graag,
Veel liefs, Ruben