VRIJWILLIGERS
Mooi mens,

Sinds november 2021 woon ik op Vlierhof samen met mijn twee katten Spot & Belle. Na 10 jaar alleen gewoond te hebben (en een heel leven in hetzelfde dorp) voelde ik een verlangen opkomen om mijn vleugels uit te slaan en onderdeel te zijn van een groep, een community waar ik mij mee kan verbinden. Vlierhof is ‘toevallig’ op mijn pad gekomen. Na een korte periode meedraaien als vrijwilliger was het helder voor mij, ik neem de stap om mijn leven om te gooien. Gelukkig was er ruimte en vanaf dag één voel ik mij welkom.

Deze, voor mij grote verandering, is een avontuur en zet in mij weer van alles in beweging. Het is een uitdaging, maar ik zie het ook als een kans om verder te groeien. Persoonlijke ontwikkeling op alle lagen (fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel) is niet weg te denken uit mijn leven. Het is voor mij zo belangrijk om alles uit mijn leven te halen en oude patronen en trauma’s te helen.

Afgelopen jaren heb ik verschillende stappen gezet om te herinneren wie ik nu ben en wat voor mij belangrijk is. Waar word ik nu echt blij van. Ik word in ieder geval erg blij om in verbinding te gaan met de natuur en de dieren, klein en groot. Dansen en inspirerende muziek die mijn hart raakt. Ook om in verbinding te gaan met andere mooie mensen voeden mij. Wat is een dag dan toch fijn als dat allemaal overvloedig aanwezig is.

De opleiding tot holistisch therapeut/coach heeft een groot aandeel gehad in mijn bewustwordingsreis. Het heeft mij ook doen besluiten om vorig jaar mijn eigen praktijk te starten. Waar ik als lichaamsgericht therapeut mensen begeleid om de reis naar binnen te maken. Het oude, niet voedende los te laten (trauma’s). Om vanuit daar te herinneren wie we daadwerkelijk zijn. Vanuit de essentie het leven vormgeven. Ik doe dit vanuit een liefdevolle benadering waarbij het lichaam voor mij de sleutel is. Methodieken als ademwerk, regressie, energie-, lichaams- en innerlijkkind werk zet ik in om hier te komen. Het geven van ontspanningsmassages is een mooie aanvulling. Op Vlierhof zijn ook verschillende nieuwe initiatieven en samenwerking aan het ontstaan in de vorm van het geven van workshops en retraites, zoals sisterhood retreats en zweethutceremonies.

Ik voel mij zo dankbaar dat mijn pad steeds helderder wordt. Dat Vlierhof en zijn fijne liefdevolle tribe op mijn pad zijn gekomen en ik mijn bijdragen kan leveren om samen met elkaar iets neer te zetten met respect voor alles dat leeft en groeit. Ik ben dankbaar voor de liefdevolle verbindingen die hier ontstaan en de stap die ik heb genomen. Ik ben benieuwd hoe mijn pad zich verder mag ontvouwen.Ik kijk er naar uit om je te ontmoeten en met je in verbinding te gaan.

Liefs,

Maryam
nl_NLDutch